April Flashback

Welkom in mei! Ik wil het eigenlijk niet zeggen maar wat vliegt de tijd. Voor oude volgers van mijn blog…Welkom terug. Voor nieuwe volgers…Welkom! Ik heb laatst alles verwijderd omdat ik gewoon weg niet blij was hoe mijn blog eruit zag. Tijd om helemaal opnieuw te beginnen en het (hopelijk) weer goed op te pakken. Vandaag kijken we terug op onze maand April. Ik wil geen wekelijkse diary’s doen omdat nou ja mijn leven is nogal saai. Ik werk 40 uur per week dus er valt gewoon weinig te doen in zo’n week. Maar in April deden we toch een boel.

April was een maand waarin ik heel veel vrij was. Het bedrijf waar ik werk heeft naast de standaard feestdagen ook extra verplichte ADV dagen rondom deze feestdagen. Heerlijk kan ik je zeggen! Kijk mee naar onze maand April…

We begonnen de maand met het kinderfeestje van Uk. Alles in piratenthema. We hebben het alleen niet uitgebreid thuis gevierd. Ik had in februari contact gehad met Ballorig om zijn verjaardag daar te vieren. Hij wou graag een piratenfeest maar eigenlijk ook erg graag naar Ballorig toe. In overleg met Ballorig hebben we het kunnen combineren. Ik heb zelf al het materiaal aangeleverd en toen we daar aankwamen was de tafel helemaal in piratenstijl. Super leuk gedaan. Thuis hadden we in zwarte ballonnen kaartjes verstopt met de zin ‘We gaan naar Ballorig!’. De jongens (en meisje) moesten de ‘bommen’ laten ontploffen om zo te weten waar we heen zouden gaan. Aan het eind van de dag brachten we 6 vermoeide maar vermaakte kindjes thuis.

April stond ook in het teken van ons huis verder af maken. We zijn er nog lang niet maar beetje bij beetje wordt het steeds meer ons droomhuis. We hebben afgelopen maand wel ukkies kamer afgekregen maar die zien jullie van de week in een aparte blogpost terug. Verder hebben we de deuren afgemaakt, heeft de moeder van mijn beste vriendin onze gordijnen vermaakt en hebben we achter onze bank een plank opgehangen voor extra opbergruimte.

April was koud maar toch mochten we wat de zon betreft ook niet klagen vind ik. Meerdere malen heeft de was gewoon buiten gehangen. Nu alleen nog wel op onhandig rekjes, reminder voor mezelf om toch echt een droogmolen aan te schaffen. De tuin hebben we verder nog niks aan gedaan behalve alle planten en struiken weg gehaald. Maar ik dwaal af. We hebben gewoon heerlijk van het weer genoten. Keano was niet naar binnen te krijgen en de stoep heeft heerlijk felgekleurde tegels gehad gedurende de maand.

In April was het natuurlijk ook Pasen en zoals iedereen in Nederland hebben we heerlijk uitgebreid gebruncht met z’n drieën. Ik ben zelf gelovig opgevoed en vind het belangrijk dat Keano weet dat Pasen niet om de paashaas draait. Mijn vriend daarentegen is juist wel opgegroeid met dat commerciële en wilt zijn kind(eren) juist zijn tradities meegeven. We hebben een middenweg gevonden door ’s ochtends eerst paaseieren te zoeken die mijn vriend verstopt had en daarna gewoon gezin tijd te hebben gehad. Pasen mogen ze wat mij betreft overslaan maar wat mijn vriend betreft niet en ja een relatie is geven en nemen. Dus met Pasen mag hij los…Kerst is voor mij.

En als laatste mogen we natuurlijk niet de verjaardag van onze koning vergeten! Het was het eerste jaar waarin Keano écht koningsdag gevierd heeft. Op zijn vorige school deden ze niet aan de koningsspelen en in onze vorige stad werd koningsdag ook niet écht gevierd. En ondanks dat mijn vriend en ik er ook niet echt iets mee hebben, hebben we toch heerlijk genoten van alle bezigheden in de stad. Voor ons bracht het herinneringen met zich mee want ondanks dat het voor ons toch zeker al 20 jaar geleden was, wordt het hier in de stad nog steeds op dezelfde manier gevierd. Keano heeft genoten en dat was voor ons toch écht het allerbelangrijkste.

En nu is het alweer mei. Een maand waarin we gewoon weer aan het werk moeten en Keano over een week toch écht weer gewoon naar school moet. Deze maand geen plannen behalve eind van de maand waar de Kermis in de stad centraal staat, wat betekent weer een aantal extra vrije dagen voor mama.

Hoe was jullie April?

Liefs,

Een gedachte over “April Flashback

Geef een reactie

