Een échte militairenkamer

Sinds januari wonen we alweer in ons fijne grotemensenhuis. Een huis wat vanaf dag 1 al als thuis aanvoelde, maar waar we nog steeds druk mee bezig zijn om er echt ons huis van te maken. De kamer die van mij het allereerste af moest was die van de kleine man. En die had hier zo zijn eigen mening over.

In eerste instantie was de planning om de kamer wit te schilderen en aan te kleden met accessoires, dus geen felle kleuren op zijn muren zoals hij in ons vorige huis had, want eerlijk is eerlijk mama werd zo’n beetje paranoia elke keer als ze de kamer binnen liep. De kleine man dacht hier anders over. Een beslissing waar we best even over na hebben moeten denken.
Voor alles wat zijn kamertje betrof mocht meneertje mee beslissen. Dit hebben wij geweten. Hij was het er namelijk niet mee eens dat hij geen kleur mocht. Hij wou een militairen kamer en dat heeft ongeveer de hele praxis geweten ook. En nee niet zomaar een militairen kamer waar alleen het groen in terug zou komen, nee met camo behang. Mijn vriend stond hier door zijn verleden als militair niet zo om te springen. We hebben dus een tussenweg moeten vinden in de mening van ons en die van de kleine man.
Uiteindelijk is dit de tussen weg geworden. Eén muur is behangen met het o zo gewenste camo behang en de rest is wit gebleven. Helemaal militair is het nog niet, we zijn nog bezig om opbergkisten, netten en overige ‘militairen’ spul.
Keano heeft nu veel meer ruimte dan dat hij in ons vorige huis had, wat er in resulteerde dat we lang hebben moeten denken hoe en wat verder met zijn kamer. Eén van onze favoriete dingen om te doen is om samen te lezen. Elke avond kruip ik lekker bij hem in bed en lezen we uit onze favoriete boeken (hierover later meer) maar op zaterdag/zondag ochtend vind Keano het heerlijk om ook zelf nog even in bed te ‘lezen’. We moesten dus met een oplossing komen waarbij hij niet bij de goede boeken kon komen maar wel zelf zijn eigen boeken kon pakken. Toen ik dit concept op Pinterest  tegen kwam was ik verkocht. Zo krijgen alle mooie boeken een mooi plekje en kan dit als hij straks een puber is blijven hangen voor zijn eigen spullen die hij kwijt wil.
Naast zijn boeken moest natuurlijk ook zijn speelgoed een mooie plek krijgen. Doordat hij nu een grotere kamer heeft kon al zijn speelgoed in zijn kamertje. Dit vindt hij zelf erg fijn, zo kan hij zich toch even terug trekken. Maar dit moest natuurlijk wel allemaal opgeborgen worden. Over de kasten ben ik nog niet helemaal tevreden, maar voor nu werkt het. (Ondanks dat we nog ruimte tekort komen, beter verwend dan verwaarloosd toch?). Voor veel op zijn kamertje ben ik op zoek gegaan naar budget ideeën. De zwarte borden boven de kast zijn gewone prikborden maar dan zwart geverfd. De Lego posters zijn plaatjes die ik heb laten vergroten tot posterformaat bij de Kruidvat. Op de witte bakken van Ikea heb ik interieurstickers op geplakt.
Het idee is dat uiteindelijk er ook een bureau komt te staan waar hij in alle rust zijn huiswerk kan maken. Voor nu heeft dat natuurlijk geen prioriteit.
Ik ben erg tevreden hoe zijn kamer geworden is, en misschien nog wel belangrijker: Keano is er zelf ook heel erg blij mee. Hij meldt ons nog bijna dagelijks hoe mooi hij zijn kamer wel niet vindt. Op wat kleine dingen na is dit de enige kamer in het hele huis wat écht af is.
Hadden jullie kinderen inspraak in hun eigen kamer?
Liefs,
2 gedachtes over “Een échte militairenkamer

  1. Ik ben nu bezig met de kamer van onze zoon van 2,5 jaar. Zijn huidige baby kamer gaat naar zijn zusje. Hij krijgt een grote jongenskamer met veel licht, planken voor zijn boeken, 2 industriële lockerkasten en nog veel meer in de stijl doe ik mooi (en rustig) vind. Zijn smaak heb ik vertaald in vintage posters van dieren. Hij vindt het fantastisch. Ik ben blij dat hij nog niet zo ver is om echt een mening te hebben over zijn kamer 😉

    Like

  2. Stoere kamer! Hoop in de toekomst ook zo’n mooi kamertje voor beide kids te kunnen maken. Vind zo leuk om je blogs te lezen.

    Like

Geef een reactie

