Mamatip | Aftelkalender Woezel en Pip

Nog een week en een weekend en dan zit de vakantie voor Keano erop. Dan heeft hij er 6 weken vakantie op zitten en begint hij in groep 3. Ik merk aan Keano dat hij het erg spannend vindt en de vraag “mama hoelang nog?” kwam bijna dagelijks voorbij. We konden het eerst beantwoorden met “als mama aan het werk is nog 1 week”. Maar ik zag gisteren dat de facebookpagina van Woezel en Pip wel een hele leuke en fijne oplossing had. 

Ik kende het concept natuurlijk al wel. Je ziet dit soort briefjes vaak bij advertenties in supermarkten, ja dat gebeurt hier nog echt. De facebookpagina van Woezel en Pip heeft wel vaker dit soort printables. En ja mijn 6jarige (ik kan geen kleuter meer zeggen oh nee!) vindt woezel en pip nog steeds leuk. Heel stiekem hoor want tegen vriendjes wordt altijd gezegd “dat is voor baby’s”.

Ik vind de manier super fijn om af te tellen. We zijn vandaag dan ook begonnen met aftellen. Keano kan al een beetje lezen dus ik hoef hem zelf niet meer te vertellen hoeveel nachtjes erop geschreven staat. Ik merk dat hij het fysieke erg fijn vind bij wat er ook gebeurt. Of dit nou vakantie is, kerst, sinterklaas of zijn verjaardag. Laten zien hoeveel nachtjes nog helpt hem echt enorm.

Het afscheuren ging niet heel erg makkelijk maar netjes hoeft het toch niet.

De kalender vind je hier. Even printen en klaar!

liefs,

Geef een reactie

